Iese fum de sub compartimentul motor - webasto care da fum
- VWCC
- Guru
- Mesaje: 75
- Membru din: Mar Oct 03, 2017 4:03 pm [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1275: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Odata cu venirea temperaturilor scazute incep sa apara problemele specifice.
Una dintre ele este situatia cand sistemul de incalzire auxiliara Webasto Eberspacher sau Sirocou nu mai functioneaza corect si incepe sa scoata fum gros pe evacuarea sa.
Ce este Webasto ?
Imaginati-va o mini soba ce functioneaza cu combustibilul masinii.
* Pe langa zona care se incalzeste (camera de ardere) a acesteia, este circulat lichidul de racire (amestecul de apa si antigel) cu ajutorul unei pompe de apa secundara.
* Lichidul se incalzeste si circula prin tot sistemul de racire al motorului cat si caloriferele de habitaclu, incalzind astfel si motorul, si habitaclul (dezghetand cand este nevoie, masina).
* Majoritatea modelelor au Webasto cu o baterie suplimentara in portbagaj (dupa capitonaj in partea stanga) si functioneaza cu motorul oprit.
* Poate fi programat din bord sa porneasca la o anumita ora, pentru o anumita perioada, poate fi pornit si din telecomanda sau din butonul de pe climatronic.
!!! De multe ori Webasto porneste si singur, fara a va evidentia asta prin vreun mesaj sau buton aprins, la temperaturi de sub 5 grade Celsius, atunci cand motorul este inca rece (iar atunci poate sa dea fum evident, si sa nu stiti de unde e, crezand ca webasto este oprit)
Posibile probleme:
Sistemul Webasto nu este o minune a fizicii astronomice, este un sistem foarte primitiv.
- Camera de ardere - acolo unde ia foc combustibilul si se creeaza caldura.
- Un injector mediocru care pulverizeaza combustibil in camera de ardere.
- O bujie care aprinde combustibilul.
- O pompa de apa auxiliara (electrica) care circula lichidul de racire
1. Bujie arsa sau stricata
Bujia in timp se strica sau se umple de depuneri care ii impiedica buna functionare
2. Site camera ardere stricate sau murdare
Exista niste site minuscule din metal (foarte fine insa) prin care este pulverizat combustibilul si apoi aprins. Aceste site se pot arde, infunda.. etc
3. Camera ardere cu multe depuneri
Din cauza motorinei proaste etc, pot aparea multe depuneri in camera de ardere care impiedica arderea completa si emana fum
4. Pompa de apa auxiliara nu mai merge
Pompa de apa auxiliara uneori se defecteaza, apa nu mai circula, webasto se supra incinge si se opreste
5. Motorina proasta
Motorina proasta, cu apa in ea etc, poate fi cauza arderii incomplete din unitatea Webasto si fumul rezultat
Ce este de facut?
Prima data faceti o diagnoza VCDS si vedeti ce erori aveti pe unitatea Webasto.
Indicat este sa mergeti la un service ce se ocupa exclusiv de unitati Webasto, acestea sunt foarte sensibile si cineva care nu se pricepe le-ar putea strica foarte usor.
Una dintre ele este situatia cand sistemul de incalzire auxiliara Webasto Eberspacher sau Sirocou nu mai functioneaza corect si incepe sa scoata fum gros pe evacuarea sa.
Ce este Webasto ?
Imaginati-va o mini soba ce functioneaza cu combustibilul masinii.
* Pe langa zona care se incalzeste (camera de ardere) a acesteia, este circulat lichidul de racire (amestecul de apa si antigel) cu ajutorul unei pompe de apa secundara.
* Lichidul se incalzeste si circula prin tot sistemul de racire al motorului cat si caloriferele de habitaclu, incalzind astfel si motorul, si habitaclul (dezghetand cand este nevoie, masina).
* Majoritatea modelelor au Webasto cu o baterie suplimentara in portbagaj (dupa capitonaj in partea stanga) si functioneaza cu motorul oprit.
* Poate fi programat din bord sa porneasca la o anumita ora, pentru o anumita perioada, poate fi pornit si din telecomanda sau din butonul de pe climatronic.
!!! De multe ori Webasto porneste si singur, fara a va evidentia asta prin vreun mesaj sau buton aprins, la temperaturi de sub 5 grade Celsius, atunci cand motorul este inca rece (iar atunci poate sa dea fum evident, si sa nu stiti de unde e, crezand ca webasto este oprit)
Posibile probleme:
Sistemul Webasto nu este o minune a fizicii astronomice, este un sistem foarte primitiv.
- Camera de ardere - acolo unde ia foc combustibilul si se creeaza caldura.
- Un injector mediocru care pulverizeaza combustibil in camera de ardere.
- O bujie care aprinde combustibilul.
- O pompa de apa auxiliara (electrica) care circula lichidul de racire
1. Bujie arsa sau stricata
Bujia in timp se strica sau se umple de depuneri care ii impiedica buna functionare
2. Site camera ardere stricate sau murdare
Exista niste site minuscule din metal (foarte fine insa) prin care este pulverizat combustibilul si apoi aprins. Aceste site se pot arde, infunda.. etc
3. Camera ardere cu multe depuneri
Din cauza motorinei proaste etc, pot aparea multe depuneri in camera de ardere care impiedica arderea completa si emana fum
4. Pompa de apa auxiliara nu mai merge
Pompa de apa auxiliara uneori se defecteaza, apa nu mai circula, webasto se supra incinge si se opreste
5. Motorina proasta
Motorina proasta, cu apa in ea etc, poate fi cauza arderii incomplete din unitatea Webasto si fumul rezultat
Ce este de facut?
Prima data faceti o diagnoza VCDS si vedeti ce erori aveti pe unitatea Webasto.
Indicat este sa mergeti la un service ce se ocupa exclusiv de unitati Webasto, acestea sunt foarte sensibile si cineva care nu se pricepe le-ar putea strica foarte usor.
Acest continut este original, proprietatea site-ului www.vwcc.ro . Copierea lui fara mentionarea sursei si instiintarea administratorilor este strict interzisa. In caz contrar se incalca dreptul de proprietate intelectuala, ceea ce atrage sanctiuni penale.
-
- Informaţie
-
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator