Sfaturi achizitie autoturism, de ce nu sunt ok masinile ieftine, ce verificam la masina second hand

Tutoriale, ghiduri si sfaturi despre diverse modificari / reparatii / retrofituri / intretinere
Avatar utilizator
VWCC
Guru
Mesaje: 75
Membru din: Mar Oct 03, 2017 4:03 pm

Lun Mar 18, 2019 9:31 pm

Masinile ieftine sunt in general din cauza de:



1. KM foarte multi (dati inapoi cel mai probabil):

Asta se traduce intr-o uzura per total, avansata, cat si intr-o uzura mai ales a elementelor motor + transmisie (cutie, planetare, cardan+diferential daca e cazu).
Ai in vedere si faptul ca in alte tari reviziile se fac in general la 30k km (fata de 10k cum facem noi), ceea ce inseamna o uzura mult mai mare pe motor, in timp incepe sa capete anumite abateri, pierderi de ulei, sa "pape" ulei.
In timp de asemenea se vor crea depuneri pe tot circuitul de aer, EGR, clapete, admisie, valve etc.
Odata cu acesti km vine si o incarcare mare a DPF-ului, dar sa zicem ca il duci la service-urile care se ocupa cu curatare dedicata DPF (sunt FF ok + garantie + iese ca nou daca nu are probleme gen sa fie topit)
Daca e cutie automata, clar are o uzura avansata, ambreiaje, mecatronic, etc. (e bine sa verifici sa aiba reviziile la maxim 60k km facute)


2. Probleme ascunse sau uzuri mari:

Probleme la cutie daca e dsg, sa schimbe prost, sa nu schimbe in toate treptele, sa aiba socuri, sa sara din viteza, sa iti dea erori aleator.
Uzura pe piese gen volanta, ambreiaj/e, distributie, turbina, motor etc
Pierderi ulei/antigel pe la anumite piese, imbinari etc.

3. Accident:
Pe langa multele riscuri ca masina sa mearga stramb, sa traga stanga/dreapta, sa bata la viteza.. etc etc mai sunt si cele de siguranta: sa nu mai aiba airbaguri sub capacele ce le ascund, sa aiba lonjeroane sau alte elemente de siguranta duse si la un accident te faci acordeon.

4. Conversie facuta de la UK la volan stanga:
Depinde cum a fost facuta.. una 100% cum trebuie nu prea lasa probleme, dar daca nu e ok pot aparea probleme electrice, electronice, iluminat, optiuni nefunctionale.. etc

5. Masina inundata
Pot aparea probleme pe partea electrica/electronica foarte foarte DES.


  • Recomand sa luati o masina cu seria verificata la reprezentanta (cauta pe cineva care lucreaza in sistem sa te ajute), sa aiba periodic reviziile facute, la timp, la numarul de km corect.
  • Verificare temeinica la mers la drum lung, viteza, franare, cutia sa schimbe perfect in toate vitezele, sa retrogradeze perfect pe manual fara sa dea socuri.
  • Verificare cu aparat pentru grosime lac, ca sa gasesti avarii umplute cu kit.
  • Verificare cu diagnoza erori INAINTE SI DUPA CE MERGI CU MASINA, fiindca multi vanzatori intra inainte sa vii tu si sterg erorile ca sa ti-o arate "curata".
  • Verificare deviatie injectoare sa nu sara de 0,8 - 1 
  • Verificare regulator pompa inalte (cauta pe google ca gasesti cum, are 2 suruburi se demonteaza in 2 minute si cauti de span facut de pompa inalte).


In general la masinile cu multi km + neintretinute, o sa bagi bani multi, o sa repari ceva si imediat o sa pice altceva... 

Iti recomand daca tii neaparat sa iei o masina ieftina dar buna, sa o iei din germania prin persoane serioase care aduc masini de la licitatii etc, acolo nu prea se dau tepe, totul e foarte transparent, si despre istoric revizii, accidente, cat si despre orice zgarietura etc a masinii. NU DIN RO ! ... doar daca nu esti extrem de priceput si stii perfect tot ce sa verifici.



Aveti grija ce luati.... sunt banii vostri, beliti ochii de 10 ori .. cereti sfaturi, ajutor, etc.



Succes !

Scrie răspuns
  • Informaţie
  • Cine este conectat

    Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator