Temperatura lichid racire - apa nu sta la 90 grade °C , in mers sau pe loc, termostatul DSG sau al motorului cu probleme

Probleme specifice VW Passat / CC ( "boala lor" )
Avatar utilizator
VWCC
Guru
Mesaje: 70
Membru din: Mar Oct 03, 2017 4:03 pm

Dum Feb 04, 2018 5:48 pm

Una din problemele des intalnite iarna este faptul ca temperatura "apei", adica a lichidului de racire (amestecul de antigel si apa), nu creste indeajuns de rapid, nu ajunge sau nu ramane la 90 °C .

Atentie! Este normal atunci cand stationati o lunga perioada de timp cu caldura pornita, sa scada temperatura afisata in bord a lichidului de racire, insa cand incepeti sa va deplasati aceasta trebuie sa revina la loc la 90 °C .


Cauze si solutii:


1. Daca masina este una cu echipare DSG, productie dupa 2010/2011, exista sansa sa aveti un termostat pentru lichidul de racire din cutia de viteze DSG.
Acesta este situat undeva sub filtrul de aer, pus pe traseul de racire. Este un termostat longitudinal, subtire, usor de schimbat.

COD TERMOSTAT: 1K0121113A / Mahle TH575

Imagine Imagine

IMPORTANT este ca inainte de a comanda piesa, sa va asigurati ca aveti acest termostat pe masina (multe nu il au, conteaza motorul si anul de fabricatie), faceti o inspectie vizuala sau cereti la magazinul de piese sa va verifice pe seria VIN a autoturismului daca aveti montat acest termostat.


2. Daca masina nu are DSG, sau deja ati trecut prin punctul 1. si tot aveti probleme cu temperatura, cel mai probabil aveti probleme la termostatul mare de lichid racire.
TDI: Acesta este situat in fata motorului, sub admisie, langa alternator. Este destul de greu de inlocuit, necesita si alte piese precum clapeta EGR si clapeta acceleratie demontate, ceva mai multe furtune si conducte scoase pentru a il putea debloca.

COD TERMOSTAT: 03L121111AC / 03L 121 111 AC / 03L121111M / Mahle TI 33 87 / ti3387

Imagine

TSI: Va fi completat.


3. Daca ati trecut deja prin punctele 1. sau 2. si tot aveti probleme, exista posibilitatea sa aveti senzorul de temperatura stricat.

Locatia acestuia difera de la motor la motor, apelati la un service pentru a il inlocui.

Imagine Imagine



4. Daca ati trecut deja prin punctele 1, 2. sau 3 si tot aveti probleme, exista sansa ca unul din termostatele montate sa nu functioneze bine (s-au mai intalnit cazuri cand erau stricate din fabrica), fie aveti vreun furtun sau conducta de pe traseu infundata sau gatuita .. sau alte probleme electronice / de afisare.






Recomand sa cumparati termostatele pe producator BEHR / Mahle, ei le fac si pe cele OE VW, dovada fiind faptul ca cele BEHR / Mahle vin cu codul OE VW polizat pe ele (practic, sunt unul si acelasi produs, doar ca cel pe producator este mult mai ieftin).



Acest continut este original, proprietatea site-ului www.vwcc.ro . Copierea lui fara mentionarea sursei si instiintarea administratorilor este strict interzisa. In caz contrar se incalca dreptul de proprietate intelectuala, ceea ce atrage sanctiuni penale.

Scrie răspuns
  • Informaţie
  • Cine este conectat

    Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator